W naszym przedszkolu dzieci są swobodne i radosne, rozwijają się
w swoim rytmie, bo tu szanuje się ich indywidualność. Nikt ich nie popędza, nie zmusza do rywalizacji, bawią się, tworzą, rozwijają siebie. Tu nie ma dzieci niegrzecznych - są tylko takie, które nie zawsze umieją powiedzieć, czego im trzeba.
U nas dzieci czują się bezpieczne. Dlatego rośnie ich pewność siebie. Patrzą dorosłym prosto w oczy, mówią śmiałym głosem, mają poczucie wewnętrznej królewskości, bo poznały swoją wartość. Poczucie własnej wartości dziecka jest dla nas najważniejsze.
Wystrój przedszkola, pastelowa kolorystyka wnętrz, jego atmosfera - działają wyciszająco, dając dzieciom poczucie bezpieczeństwa, wewnętrzne przeżycie światła
i ciepła. Każdego dnia jest swobodna zabawa. To czas powstawania niesamowitych zabaw: statków, pojazdów, domków są tez teatrzyki
i mamusie z lalami.
Codziennie, bez względu na porę roku, wychodzimy bawić się do naszego ogrodu. Doświadczać na własnej kapuzie lekkiego kapuśniaczku albo siarczystej ulewy - wielu dorosłych zapomniało jaka to frajda,
a niektórym nawet nie dane było tego doświadczyć ...biedni. Zabawa piaskiem, błotem, ziemią, wodą jest nie do zastąpienia przez cokolwiek innego.
Każde dziecko niesie w sobie swoją własną i niepowtarzalną osobowość. Towarzyszenie dzieciom w zabawie, nauce, małych
i dużych krokach
w kierunku samodzielności oraz pomoc
w rozwijaniu cech społecznych, wymaga stworzenia im odpowiednich warunków. Wzrastanie w poczuciu bezpieczeństwa
i akceptacji bez względu na okoliczności, pomaga wytworzyć więź między dzieckiem
a wychowawcą, dzięki której praca
z dzieckiem staje się obopólną wymianą doświadczeń.
Dziecka nie oceniamy – dziecko postrzegamy jako osobę, która uczy się funkcjonować w nowym
i innym otoczeniu niż to,
z którego przyszło do przedszkola. Patrząc na jego zachowanie nie klasyfikujemy go jako grzeczne lub niegrzeczne, zdolne lub pozbawione talentów, lecz zastanawiamy się co powoduje jego zachowaniem, jak skierować energię, ciekawość
i jego naturalne zdolności
w odpowiednim kierunku – tam, gdzie będą spożytkowane
z korzyścią oraz przyniosą samemu dziecku radość
i zadowolenie z własnej pracy.
Postrzegając dziecko jako istotę
w pełni wartościową, mając na uwadze jej całościowy rozwój,
chcemy zapewnić mu ciekawe i odpowiednio dopasowane do potrzeb zajęcia,
a przede wszystkim sprawić, by poczuło się
w przedszkolu jak
w domu. Bo przedszkole rozumiemy bardziej jako drugi dom niż instytucję.
Zabawa jest podstawową formą nauki w przedszkolu. Jeśli nie liczyć zajęć w zerówce
(w której zresztą też stale pojawiają się elementy gier
i zabaw), to poprzez zabawę dzieci uczą się wszystkiego, co
w późniejszych latach potrzebne im będzie do zdobywania wiedzy, odnajdywaniu się
w sytuacjach życiowych, przyjmowania określonych postaw
i ról społecznych
i co najważniejsze manifestowania własnej niepowtarzalnej osobowości, czerpania sił płynących
z własnego charakteru
i temperamentu.
W trosce o rytmiczny rozwój dziecka proponujemy zajęcia, które pomagają mu poznać świat w sposób empiryczny. Uczymy poprzez zabawę
i prace – dosłowne uczestnictwo
w czynnościach, które nam dorosłym wydają się oczywiste
i nie wymagające wyjaśnień. Dla dzieci stanowią jednak nieprzebrane źródło umiejętności, pomagają poczuć się pewnie
w świecie, uświadamiają własne możliwości, podbudowują poczucie wartości.
Serdecznie Zapraszamy!